Den nuvarande säsongen har ännu inte nått sitt slut, men det hindrar inte Adidas från att presentera Chelseas nya hemmatröja. En matchtröja som Mourinhos lag eventuellt ska försvara Premier League-titeln med. Vi har självklart tagit en närmre titt på tröjan.

Även om Mourinho i helgen sa att Chelseas chanser att vinna Premier League är obefintliga så tror vi på Unisport att den blå Londonklubben fortfarande är en titelkandidat. Adidas har redan börjat förbereda dem inför nästa säsong och oavsett om Chelsea vinner eller inte så behöver de inte oroa sig över nästa års matchkläder.

Adidas har stått för tillverkningen av Chelseas matchtröjor sedan 2006 då man tog över efter Umbro. Den nya hemmatröjan är en tröja som blandar det bästa från två världar med modernitet och klassiska inslag.

Är The Blues laget i ditt hjärta? Då beställer du din Chelsea tröja här - pris 719 kr.

Hemmatröjan är designad i den kungsblå färgen som vi kunnat se Chelsea i över en lång tid. Men de har faktiskt inte alltid spelad med denna färgen. I början av Chelseas långa historia var den officiella färgen nämligen Eton, en nyans av blå som var dåvarande klubbägaren Eral Cadogans tävlingsfärger inom galopp-sporten.

Den nya tröjan är designad med en randig framsida, ränderna har fått en lite mörkare nyans medans baksidan är helt blå. Denna design ger tröjan ett mer modern utseende, som fotbollströjor har nu för tiden.

Chelseas välkända klubbmärke sitter som vanligt på vänster sida av bröstet. Men även märket har fått en liten makeover med åren. Klubben har nämligen bytt stil på märket hela fem gånger, senast när de firade 100-årsjubileum 2005. Klubbmärket har sedan dess sett ut exakt likadant som det gör idag och det är tanken att det ska efterlikna det klubbmärket man hade mellan 1953-1986.

I vår Chelsea Shop kan du beställa den nya hemmatröjan och mycket annat! - pris 719 kr.

Som de flesta av Adidas fotbollströjor så är även denna tillverkad med deras ClimaCool-teknologi som gör tröjan riktigt behaglig att ha på. Materialet i tröjan gör att all fukt och svett torkar snabbare och tröjan kan således hålla en låg vikt.

Chelsea har under de senaste 15 åren växt enormt mycket och räknas nu som en av Englands absolut största klubbar. Något som både Mourinho och ägaren Abramovic kan ta åt sig äran för. Den nya tröjan kommer hjälpa spelarna att uttrycka den stoltheten och precis som Jose Mouringo säger i videon; "Once a Blue, Forever Blue".

Säsongen ska ju självklart ta slut först, men Chelsea behöver nu inte längre oroa sig över nästa säsongs hemmatröja tack vare Adidas. Designen kombinerar det klassiska och det moderna och det är en tröja som Lampard & Co. kan bära med stolthet. Vad tycker du om Chelseas nya hemmatröja? Längtar du redan tills nästa säsong? Kommentera gärna i boxen här nedanför.