Chelsea fick gå tomhänta från säsongen vilket garanterat inte gjorde "The Happy One" särskilt happy. Chelsea får istället ta nya tag och blicka fram emot nästa säsong med framgång i siktet. Adidas har idag presenterat klubbens nya bortatröja som kommer i Sveriges klassiska landslagsfärger.

Som uppföljning till deras "Forever Blue"-kampanj där Adidas presenterade Chelseas nya hemmatröja har de nu än en gång grävt djupt i klubbens historia för att designa en ny bortatröja. Tröjan ska utstråla personalen, spelarnas och inte minst fansens kärlek till klubben.

Är gult och blått världens vackraste färger? Köp din Chelsea Tröja här! - pris 719 kr.

De gula bortatröjorna var nämligen med och skrev historia för Chelsea på 60- och 70-talet med Peter Osgood, samt en del minnesvärda ögonblick med Clive Walkes under 80-talet och inte minst Gianfranco Zolas legendariska tid i Chelsea under 90-talet. Den gula tröjan användes även när Chelsea vann FA Cupen 2009.

Det är tydligt att Adidas inspirerats av dessa minnen och designer som tidigare utgjort Chelseas bortatröja. För att hylla de "gamla dagarna" så har Adidas även utrustat tröjan med en klassisk krage som ger tröjan en elegant retro-look.

Precis som på hemmatröjan sitter klubbmärket rakt över hjärtat. Just denna logotyp är klubbens femte i ordningen och blev designad samma år som klubben fyllde 100 år, nämligen 2005.

Chelseas bortatröja är, precis som alla andra tröjor från Adidas, utrustad med de senaste teknologierna för att ge spelaren optimala förutsättningar. ClimaCool strävar efter att hålla tröjan torr och lätt för att göra den behaglig under hela matchen.

Vill du också hylla traditionerna i Chelsea? Då kan du kika in i vår Chelsea shop och beställa den nya bortatröjan redan nu - pris 719 kr.

"The Happy One" kan inte ha varit så glad efter säsongens slut, men nu kan han börja om på nytt med hjälp av ny hemma- och bortatröja från Adidas. Vad tycker du om designen på den gula bortatröjan? Lever den upp till dina förväntningar? Kommentera gärna i boxen här nedanför.