I början av sommaren avslöjade PUMA att man samarbetat med fyra olika klädmärken för att designa fyra unika utgåvor av evoSPEED. Nu har skorna landat på vårt lager, men du måste vara snabb, de har nämligen tillverkats i en väldigt begränsad upplaga.

PUMA gör alltid sitt yttersta för att skapa produkter som står ut. Precis som de coola killarna i klassen vill de vara annorlunda och gå sin egen väg. Det var bland annat detta som fick självaste Mario Balotelli att välja just PUMA och evoPOWER.

Men nu är det inte evoPOWER utan evoSPEED som hamnat i rampljuset tack vare samarbetet med fyra välkända klädmärken. Varje sko har fått ett unikt och kreativt utseende och även om designen påminner mycket om evoSPEED 1.3 så är det alltså i grund och botten evoSPEED 1.2.

Ovandelen är tillverkad i det tunna mikrofiber-materialet från de japanska specialisterna i Teijin. Ovandelen ger bland annat en bättre touch på bollen och en optimal passform. BAPE har valt att designa ovandelen med ett klassisk kamouflage-mönster. Kanske något för Balotelli?

Här kan du beställa PUMA evoSPEED 1.2 BAPE Limited Edition - pris 2519 kr.

Det är inte första gången BAPE ingår ett samarbete med stora märken. Tidigare har de haft kampanjer tillsammans med allt från Pepsi till Nintendo, Pharrell och Kanye West. Men denna gången var det alltså PUMA:s tur. Gillar man de kamouflerade skorna så bör man vara snabb, det existerar nämligen bara 100 par i hela världen.

Nästa sko är sprungen ur en av modevärldens största städer, nämligen Paris. Här har PUMA hittat ett samarbete med Colette som designat en något mer diskret och stilren variant av skon. Colette är kända för sin väldigt enkla och minimala design och det avspeglas mycket väl i dessa skor. PUMA evoSPEED 1.2 Colette kommer endast i 70 exemplar runtom i världen och är således ännu mer limiterade.

Beställ dina PUMA evoSPEED 1.2 Colette Limited Edition här - pris 2519 kr.

När det gäller själva skon så är den byggd som evoSPEED 1.2-utgåvan. Det går att tyda bland annat på att EverFit Cage sitter på skons insida och inte på utsidan som 1.3 har. Det innebär dock inte att stabiliteten i dessa skor är sämre.

Resan fortsätter till New York där PUMA hittade två nya samarbetspartners. Den första av de två är Alife, livsstilskonceptet från centrala New York. Deras bidrag till kollektionen är en evoSPEED som verkligen avspeglar dess härkomst. Skon andas New York och är tillverkad i endast 70 exemplar.

PUMA evoSPEED 1.2 Alife Limited Edition hittar du här - pris 2519 kr.

evoSPEED är en lättviktssko med fart i tankarna och en av de detaljer som underlättar hög fart är sulan. Sulan under evoSPEED är tillverkad i PEBAX, ett material som är både flexibelt och stabilt. Under foten finns även en Speedtrack torsionbar som gör att skon är följsam på fotens alla rörelser.

Alife representerar som sagt New Yorks centrum. KITH:s ambition är dock att omfamna New Yorks mångsidighet. "Kith" är ett slangord på skotska och betyder i grund och botten att vara den som alla vill leka med. Det vill PUMA också och samarbetet med KITH passar således som handen i handsken.

Här kan du beställa dina PUMA evoSPEED 1.2 KITH Limited Edition - pris 2519 kr.

EvoSPEED Cream-kollektionen är på många sätt en blandning av olika saker. Inte minst en gammal och ny evoSPEED. Det uppdaterade trycket på skons bredsida, från evoSPEED 1.3, har nämligen tagit plats på dessa skor även fast det är 1.2. En snygg detalj som även smälter ihop väldigt bra med resten av skon.

Om det är fotboll som tagit sig in i modevärlden eller mode som tagit sig in i fotbollsvärlden är svårt att säga. Men det är ingen stor hemlighet att fotbolls- och modevärlden kommer allt närmre varandra. Med anledning av det har PUMA nu lanserat sin CREAM-kollektion. Vad tycker du om skorna?