Det har blivit hög tid för oss att sammanfatta vilka fotbollsprodukter som månaden bjudit på. Jämfört med en normal månad har det varit lugnt men höjdpunkter som sticker ut är Nike Highlight Pack, den nya Champions League-bollen och nya färger på adizero och evopower.

Februari är traditionellt synonymt med Champions League-feber. Turneringen sparkar igång igen efter vintervilan och därför passade det utmärkt att adidas lanserade årets nya finalboll. Champions League Finale Berlin har redan börjat användas och lagen får därmed gott om tid att lära känna den fram tills finalen den 6 juni.

Highlight Pack var namnet på Nikes första kollektion 2015. När skorna släpptes var det faktiskt bara de kvarvarande spelarna i Champions League som fick privilegiet att bära de spektakulära färgerna. Mercurial Superfly var ännu mer exklusiv eftersom Nike endast tillät Cristiano Ronaldo använda färgen.

Förutom en fotboll så lanserade adidas även nya färger till deras f50 adizero. Det blev både en i svart och en i vitt. Även den populära Predator Instinct fick en gul/svart design. Precis som adidas förutspådde gav det hatarna något att snacka om.

Efter en galen start på året tog Puma det lite lugnare i februari och därför blev det bara en lansering. Den uppskattade evoPOWER 1.2 fick en klassisk vit kostym som togs mycket gott emot.

Det har varit rätt lugnt under hela februari om man jämför med alla lanseringarna i januari. Dock släpptes Nike sina första färgutgåvor för året. Vilken är din februarifavorit?