Atlético Madrid följer upp den senaste tidens tröjlanseringar med att presentera sina nya hemma- och bortatröjor som bjuder på ny design, nya färger och ny sponsor. Självklart tar vi en närmare titt på de båda här.

På Unisport-kontoret har vi, precis som vanligt, haft stora förväntningar på Atlético Madrids nya tröjor. Nikes designers har ännu en gång lyckats leverera snygga tröjor till Los Indios' där även den djärva bortatröjan lever upp till våra höga förväntningarna.

Du kan redan nu köpa Altético Madrid matchtröjan här, med förväntad leverans i början av augusti.

Det kan vara svårt att uppfatta på bilderna men Madrid-klubbens klassiska röda och blå färger på hemmatröjorna är en aning mörkare än normalt. Nike har medvetet gjort detta som en hyllning till klubbens lag från säsongen 1965/66 då man vann såväl La Liga som den spanska cupen.

Atlético Madrid firar i år sitt 110-årsjubileum och detta har Nikes designers inte missat. På insidan av nacken har de placerat texten som framöver ska stå för klubbens motto: "110 Años de Leyenda 1903 – 2013 A Team for the World”. Detta finner vi även i nacken på bortatröjan, som designmässigt hämtat inspiration från klubbmärket.

Om man zoomar in klubbmärket är det tydligt att de gula och blå färgerna utgör en stor del av denna och det är dessa som utgör grunden för bortatröjan. Hos Atlético Madrid har det alltid varit mycket mystik kring deras sponsorer som ständigt ändras. Nu har de gjort ett nytt val och framöver ska vi vänja oss vid att se Azerbaijan - The Land of Fire över bröstet på deras tröjor.

Av erfarenhet vet vi på att Atlético Madrids tröjor alltid står högt på önskelistan hos många fotbollsälskare. Vi gillar verkligen de nya tröjorna. Håller du med oss? Vad säger du om den nya sponsorn? Dela med dig av din kommentar här nedan eller på Facebook.