Fotbollsskor är inte bara något man har för att kunna prestera på planen. Fotbollsskor är även ett sätt att uttrycka sin personlighet. PUMA är en av tillverkarna som inte är rädda för att ta ut svängarna och har låtit fyra grymma designers skapa exklusiva versioner av evoSPEED.

De flesta av nutidens fotbollsspelare använder mode för att uttrycka sig själva både på och utanför planen. Mode har även på senare tid blivit en stor inspirationskälla för många av märkena. Så är fallet även för PUMA som nu offentliggjort sin nya kollektion i samarbete med fyra olika klädmärken. Skorna kommer i fyra unika designer och är tillverkade i begränsade upplagor.

De fyra märkena som PUMA har låtit sätta sin egen prägel på lättviktaren är ALIFE, KITH, Colette och BAPE. Initiativet är en perfekt blandning av innovation och kreativ design, något som PUMA har en ambition att leva upp till.

De fyra olika skorna i kollektionen har var och en sitt eget sätt att uttrycka det som PUMA vill åstadkomma. KITH och ALIFE har exempelvis gått hela vägen och använt deras egen logotyp som en central del av designen.

BAPE designar vanligtvis kläder med en streetinspirerad look och har valt att designa skon i klassisk kamouflage. Colette följer sin stilrena linje och har använt sig av sin karaktäristiska blå färg för att avspegla Paris, staden där märket har sin bas.

PUMA älskar att stå ut från mängden. Först med Tricks kollektionen och nu med detta unika samarbete med fyra unika klädmärken. Vad tycker du om idén att designa fotbollsskor på detta sätt? Vilken av de fyra olika är just din favorit? Kommentera gärna i boxen här nedanför.