Året är 2014. Scenen är världens största fotbollshändelse. Platsen är Rio de Janeiro. Det är VM och adidas är all in. Symboliken bakom ett VM just i Brasilien är enorm och det ville det tyska märket få ut det mesta av. Här kan du se hur adidas tillbringade sina dagar under VM i Brasilien.

Miljontals människor världen över följde sommarens stora händelse i Brasilien. Unga som gamla, pojkar och flickor, folk som inte kan leva utan fotboll och folk som knappt vet vem Neymar Jr. är. Med så stor uppmärksamhet är möjligheterna för exponering väldigt stora. De blir inte mindre utav att vi nu för tiden använder oss väldigt mycket av sociala medier.

Under VM hade adidas bestämt sig för att täcka händelserna dygnet runt och detta skapade helt nya förutsättningar för hur ett VM kan följas. Inte minst för att det populära märket, som även är officiella VM-sponsorer, hade tillgång till bland annat Cafu, Vieira och Beckham.

Adidas sände live från sitt eget huvudkontor i Rio de Janeiro och det gjorde hela deras tillgång till VM unik. De var redo att rapportera om varje liten händelse som var värd att nämna och det öppnade upp nya dörrar. Kanske är detta något som de andra stora märkena, Nike och PUMA, kanske tar efter till OS eller EM 2016?

Det är spännande att se hur adidas lyckades tillföra en helt ny dimension till VM genom att sända live-TV 24 timmar om dygnet. Vi njöt av att kunna följa VM i Brasilien dygnet runt. Vad tycker du om adidas initiativ?