20-års jubileum: Under Armour går platina

07.09.2016

Skrivet av André Nilsson

I 20 år har Under Armour tillverkat kvalitetsprodukter till sportutövare över hela världen. Det firar amerikanerna nu med denna 20-års kollektion.

Det var 1996 som Kevin Plank grundade företaget i sin mormors källare och nu 20 år senare har Under Armour tagit sig in på den europeiska marknaden och används flitigt av sportutövare. De har även tagit andraplatsen i Nordamerika som det mest populära sportmärket under 2014.

Den nya 20-års kollektionen kommer i en Spotlight och en Clutfit version, som är Under Armours två silos. Designen är inspirerad av platina och ser faktiskt riktigt bra ut. Vi tar en titt på skorna nedanför.

Köp dina fotbollsskor från Under Armour här.

Fortsättning nedanför

Spotlight är amerikanernas svar på fartsko och används av bland annat Memphis Depay. Det är en fartsko som är riktigt bra utvecklad med tanke på Under Armours relativt korta tid i fotbollsvärlden. Så om du letar efter en fartsko bör du ge Spotlight med den nya designen en ärlig chans.

Clutchfit är utvecklad med ambitionen att skapa en riktigt bekväm fotbollssko. Teknologin på överdelen är skapad på det viset att foten ska vänja sig vid skorna direkt. De är huvudsakligen tillverkad för lagets spelfördelare, som till exempel Granit Xhaka.