Början på en ny era | Ny bortatröja för AC Milan

29.06.2017

Skrivet av André

adidas och AC Milan avslöjade idag klubbens nya bortatröja för säsongen 2017/18. Tröjan hyllar det förflutna av en speciell fotbollsikon, med en retro grafisk design skapad för att matcha street-stilen.

Storheten under tidiga 90-talet och 00-talet har sats på standby under de senaste åren. AC Milan har inte deltagit i något internationellt mästerskap sedan säsongen 2013/14. En ovanligt situation för den italienska giganten som vunnit den största Europeiska tävlingen hela sju gånger. Men under säsongen 2017/18 går AC Milan tillbaka till sitt förflutna. För första gången sedan UEFA-cupen 2008/09, kommer Rossoneri delta i UEFA:s näst finaste turnering: UEFA Europa League.

Det är slutet på Berlusconi-eran och början på AC Milans nya projekt, och klubben har redan köp många nya spelare redan innan transferfönstrets ens öppnat. Nu ger även adidas AC Milan något nytt; bortatröjan för säsongen 2017/18.

Fortsättning nedanför.

AC Milans nya bortatröja behåller sitt DNA som klubben byggt upp medan den integrerats med en mer modern grafisk design. adidas har designat ett grafiskt mönster för att skapa en bro mellan det förflutna och nuet. Zigzag-grafiken är byggd runt M-loggan. Loggan är inspirerad av ett rött och svart "M" som tagits från AC Milans dokument där de bestämde klubbens logga för tröjorna från säsongen 1982/83 och 1983/84. Den här loggan har använts som inspiration i mönstret.

Med en innovativ stil, lyfter den nya bortatröjan fram den dominanta historien av AC Milan. Den vita tröjan har röda och svarta ränder, en tröja som är lik den som anävändes i Champions League säsongen 2002/03 och 2006/07. Designen av kragen är också en hyllning till tröjan från säsongen 1966/67. .

Om du vill visa ditt stöd för AC Milan, finner du både hemmatröjan och bortatröjan här.