Till hemmatröjan använde Nike säsongen 1990/91 som inspiration. Det var året då Inter van UEFA Cupen. Den nyligen presenterade bortatröjan har även den inspirerats av klubbens historia.

Samarbetet mellan Inte och Nike går långt bak i tiden. Så många år att du kanske inte ens var född när Nike tog över efter Umbro år 1998. Därför har Nike även stor kunskap om klubbens kultur och historia och det är ingen stor överraskning att Nike låtit sig inspireras av just detta.

Designen på Inters nya bortatröja är dock inte så obekant. Det har nämligen använts två gånger under Nike och Inters samarbete. Båda gångerna med stora framgångar. Först var säsongen 2005/06 då Inter tilldelades ligatiteln på ett något otraditionellt sätt då både Juventus och Milan blev dömda för matchfixning.

Det är dock triumfen från säsongen 2009/10 som ligger bakom denna tröja. Säsongen kröntes med att Inter blev första Italienska klubb att vinna Trippeln och Nike hoppas självklart att den nya tröjan ska hjälpa Inter att nå nya titlar.

Efter 20 år med sponsorn Pirelli på magen har Nike bytt till Driver. som är ett dotterbolag till Pirelli. Vad tycker du om Inters nya bortatröja? Lever den upp till dina förväntningar?