Klassisk design på Chelseas nya hemmatröja från adidas

"If it's not blue, it will be". Det är slogan för adidas nya kampanj i förbindelse med presentationen av Chelseas nya hemmatröja. Den blå färgen förknippas starkt med London-klubben och deras DNA ligger som grund för designen på den nya hemmatröjan.

Med Mourinho vid rodret har Chelsea återigen tagit sig upp till toppen. Tillbaka till toppen som José Mourinho en gång tog Chelsea till tidigare på 2000-talet. Den nya hemmatröjan har dock inspirerats av en tröja som användes under 80-talet. Det är de röda och vita ränderna vid kragen, ärmslut, shorts och strumpor som hyllar klubbens historia.

En unik detalj med årets hemmatröja är fingeravtrycket som printats in vid tröjans slut. Fingeravtrycket är en symbol för varje individs identitet och är även ett sätt att binda samman klubbens fans runtom i världen. Vems fingeravtryck det är adidas avbildat vet vi inte riktigt. Kanske är det Mourinhos...?

Chelsea är redo för att försvara sin titel. Den nya hemmatröjan är som en Chelsea hemmatröja ska vara; blå. Vad tycks?