Köpvillkor www.unisportstore.se

Unisportstore Sverige Org-nr: 516407-9419.

Dessa köpvillkor gäller vid köp av varor på unisportstore.se.

Unisportstore.se drivs av:
Unisport A/S
SE/CVR-nr. 30800680
Bådehavnsgade 38
DK-2450 Köpenhamn SV
Tel.: 0158 800 803
Email: support@unisportstore.se.

För att handla på Unisportstore.se ska du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande samt använda ett betalsätt som vi accepterar.

Betalning och leverans
Vi accepterar betalning med Visa-kort, Mastercard, Diners, Klarna och banköverföring till vårt plusgiro.

Beloppet dras först när beställningen skickas. Är det en beställning som anpassas (tryck på produkt) dras beloppet när anpassningen påbörjas.

Priserna är angivna i svenska kronor inklusive moms. Utöver priset kan det tillkomma en kostnad för frakt.

Leveranstid beror på vad som har beställts och står angiven på produkten på hemsidan. Lagervaror skickas oftast inom 24 timmar med en leveranstid på 1-2 arbetsdagar inom Sverige. Observera att produkter som anpassas med tryck oftast får en leveranstid som är 1-2 arbetsdagar längre. Om beställningen innehåller produkter med olika leveranstider skickas beställningen först när alla produkter kan skickas tillsammans.

Leverans sker med Postnord i hela Sverige till ett utlämningsställe. Vi levererar även till utländska destinationer som framgår av vår checkout när du väljer leveransadress.

Ångerrätt
Du har 30 dagars öppet köp från att du, eller annan person som du valt, har mottagit beställningen. Om tidsfristen löper ut en helgdag förlängs den till nästkommande vardag.

Undantag från ångerrätten
Produkter som anpassas med tryck eller ärmmärke kan inte bytas eller skickas i retur för återköp. Produkten anpassas enligt kundens önskemål och därmed accepteras att ångerrätt går förlorad enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Detta gäller för produkter som har tryck i form av eget namn, spelares namn, flagga, ärmmärke eller annan form av tillval som gör att produkten anpassas efter kundens önskemål. Ångerrätten går förlorad när anpassningen påbörjas. Vid tryck på tröjor finns det två olika tryck, originaltryck och standardtryck. Originaltryck är likt det som spelarna har på sina tröjor. Standardtryck är vårt egna tryck som efterliknar originaltrycket så mycket som möjligt. Det kan skilja i både färg och typsnitt mellan dessa tryck. Det går att läsa mer om skillnaderna här.

Listan med spelarnamn är en guide för vilka nummer och namn en spelare använder. Om tröjan kan tryckas med originaltryck kommer namnet markeras med (original). Om vi erbjuder eget tryck med originaltryck framgår det i texten om tryck på produkten. Står det inte att det är originaltryck kommer trycket bli standardtryck. Observera att namn och nummer för tryck kan ändras före eller under en säsong/turnering. Det finns ingen garanti att trycket som vi erbjuder kommer användas av spelaren hela säsongen/turneringen.

Om förseglingen bryts på produkter som av hygienskäl inte är lämpliga att returneras går ångerrätten förlorad. Det kan vara produkter som proteinpulver, energibarer och liknande.

Om du ångrar ditt köp
Om du ångrar ditt köp ska beställningen skickas med vår föradresserade retursedel till oss inom 30 dagar från att beställningen mottogs. Om du av någon anledning inte har kvar din retursedel kan du kontakta oss så skickar vi en ny till dig.

Retur av varan och returkostnader
Alla returer ska skickas till vårt lager i Köpenhamn, Danmark. Du skickar returen med hjälp av den föradresserade retursedeln som du fick i samband med beställningen.

Returer skickas till vårt lager: Unisport A/S
Bådehavnsgade 38
2450 Köpenhamn SV, Danmark

Retursedeln som skickades med vid beställningen är förbetald av oss och kostar inget extra att använda. Den bör användas vid returer. Om du väljer en annan fraktmetod återbetalar vi inte eventuella extra kostnader. Vi tar inte emot returer som skickats mot postförskott.

Återbetalning
Om du ångrar ditt köp återbetalar vi dig till samma konto som användes vid betalningen om du betalat med kort. Om du har valt faktura som betalningsmetod makuleras eller krediteras fakturan beroende på om du returnerat hela eller delar av din beställning. Återbetalningen genomförs så snart vi har mottagit din retur och godkänt den.

Du ombeds skicka med en kopia av orderbekräftelsen eller på annat sätt tydligt markera dina upplysningar inklusive ordernummer. Detta underlättar vår behandling av ditt ärende betydligt.

Provning av varan och emballage
Du är ansvarig för att ersätta en eventuell värdeminskning på upp till 100% av produktens pris till följd av hantering som inte är nödvändig för att fastslå produktens typ, egenskaper eller hur den fungerar.

Du får prova produkten precis som man normalt får i en butik men inte använda den. Om produkten har blivit använd och vi inte kan sälja den vidare, eller sälja den till fullpris, måste du utgå från att vi drar av värdeminskningen i det belopp du ska få tillbaka. Om produkten inte längre kan säljas genomförs inte någon återbetalning. Du ska returnera produkten i originalförpackning.

Du ska se till att produkten är ordentligt förpackad när du returnerar den. När du lämnar in paketet hos ditt ombud bör du be om ett kvitto och spara detta som bevis för att du gjort en retur. På kvittot står ditt försändelse-id som du kan använda för att spåra returen på Postnords hemsida.

Reklamation
När du handlar har du 36 månaders reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamation görs genom att skicka produkten till:

Unisport A/S
Bådehavnsgade 38
2450 Köpenhamn SV, Danmark

När du reklamerar en produkt uppskattar vi så mycket information som möjligt om vad som är fel och hur det har hänt. Vi ber dig även skicka med ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter. För att skicka in produtken använder du retursedeln som fanns med vid beställningen, har du inte kvar den så kan du kontakta oss och få en ny. Det kostar inget att använda vår retursedel som är förbetald av oss.

Blir reklamationen godkänd får du som utgångspunkt en ny produkt. Beroende på situationen kan det även bli aktuellt med presentkort eller återbetalning.

Från det att felet har upptäckts ska reklamationen ske inom skälig tid. Du bör sluta använda produkten när du upptäcker felet eftersom det annars kan vara svårt för oss att värdera reklamationen på ett korrekt sätt.

Vid köp av fotbollsskor är det av yttersta vikt att skorna används på korrekt underlag för att reklamationsrätten ska gälla. Man kan alltså inte använda vanliga grässkor på konstgräs om skorna ska kunna reklameras. Du kan läsa mer om olika skor och vilka underlag skorna kan användas på här. Det framgår även i produktbeskrivningen samt på orderkvittot.

Klagomål
Om du har klagomål gällande en beställning kan du kontakta oss under våra öppettider på telefon 0158 800 803, vår e-mail: support@unisportstore.se eller via vår chattsupport. Du kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och göra en anmälan via deras hemsida.

http://www.arn.se/

Det går även att använda EU-kommissionens klagoportal online. Det är särskilt relevant om du är bosatt i annat EU-land. Klagomål lämnas på deras hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show. Vid anmälan uppger du vår mailadress support@unisportstore.se.

Vi rekommenderar alltid att du kontaktar oss för att lösa ett eventuellt problem.

Uppdaterat: 20 september 2016.