För Nike finns det inga genvägar. Det gäller att sätta allt på spel om man vill uppnå stordåd. Risk Everything är budskapet som Nike förmedlar och för att öka spridningen har man skapat en kollektion med schysta T-shirts.

Med Magista och Superfly har Nike satsat allt. De två revolutionerande fotbollsskorna representerar en ny era och Nike har därför valt att uppmana samtliga fotbollsspelare att göra samma sak. Fotboll är ett spel med passion, vilja och talang och man måste våga ge allt.

Här kan du se vårt utbud av Nikes Risk Everything T-shirts - pris 219 kr.

Oavsett om du spelar på högsta nivå i VM eller bara lirar med polarna måste du vara villig att riskera allt. För att sprida budskapet har Nike skapat en rad T-shirts med olika tryck på olika språk, men innebörden förblir oförändrad.

De fyra tröjorna i kollektionen har en enkel men stilren design med ett tryck över bröstet. Trycken föreställer olika djur och det är ingen slump att Nike valt en häst, en björn och ett lejon som motiv. Alla tre djur symboliserar nämligen styrka, frihet, mod och självförtroende.

Det är just dessa egenskaper som kampanjens frontfigurer, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney och Neymar Jr. besitter. En kampanj som lanserades med en risktagande video men nu även inkluderar T-shirts som följer temat.

En av filmerna heter "Show you skills" och visar alla delar av spelet som vi älskar. Allt från geniala tekniska detaljer, till tacklingar och räddningar i världsklass. Men även fantastiska mål. Allt som vi hoppas kunna bevittna under sommarens VM-slutspel i Brasilien.

Här kan du se vårt utbud av Nikes Risk Everything T-shirts - pris 219 kr.

Nikes Risk Everything T-shirts avspeglar just det budskap som kampanjen handlar om, både på franska, tyska och engelska. Hur gör du för att satsa allt på planen? Vad är dina spetskompetenser? Dela gärna med dig av dina tankar och åsikter genom att kommentera i boxen här nedanför.