Unisport | Prisbelönt e-handel

01.01.2021

Skrivet av André Nilsson

Genom åren har Unisport fått flera nomineringar och priser. Ett pris ger mycket bra trovärdighet till företaget, men viktigast av allt, säger det att vi har nöjda kunder - vilket är något vi vill bli bättre på varje år.

Tre gånger vinnare av "Väljarnas favoriter"

Vårt konstanta jobb mot en hög nöjdhet bland våra kunder har uppmärksammats på den årliga danska e-handelstävlingen (FDIH), där vi vunnit "väljarnas favorit" tre gånger - 2011, 2012 och 2017. Detta priset är väldigt speciellt för oss, där det är kunder världen över som får välja sin favoritbutik. Vi är väldigt hedrade över att ha vunnit den tre gånger - ett bevis på hur viktigt ert stöd och lojalitet är.

Vinster utomlands

2013 var ett bra år för oss. Först röstade FDIH fram Unisport som "årets B2C" - för bäst kombination av affärsförmåga, bra kundtjänst och innovation.

Vi vann senare “The Golden eCommerce Award", för bästa onlinebutik i Danmark. Som vinnare hade vi äran att representera Danmark på den europeiska marknaden i Barcelona. Efter ett tajt lopp slutade Unisport trea i den tävlingen - något som vi är väldigt nöjda över!

Under 2014 och 2016 vann vi även 2 pris till utanför Danmark. 2016 röstades Unisport fram till "årets nätbutik" i Sverige, samtidigt som vi tog en tredjeplats i Norge. Detta bevisar att vi håller jämn kvalité över alla länder.

En prisbelönt tillväxtstrategi

Som ett av de snabbast växande företagen i Danmark, har Unisport fått Børsen’s Gazelle-priset tre gånger - 2015, 2016 och 2017. Genom att hela tiden söka nya möjligheter har vi lyckats växa snabbt på marknaden.

Kombinera E-handel and sociala medier

Medan vi erbjuder fotbollsprodukter till bra priser, har vi också en stor skara följare på sociala medier - ett perfekt exempel på hur Unisport är mer en bara en fotbollsåterförsäljare.

2012 vann vi FDIHs "Social Commerce" som uppmärksammar vår förmåga att på ett framgångsrikt sätt kombinera e-handel och sociala medier. Under 2018 nådde vi en milstolpe när Unisport WebTV passerade 1 miljon prenumeranter. Två år senare nådde vi ännu större nummer och har nu mer än 2.6 miljoner prenumeranter.

Vi har lyckats skapa en fotbollsupplevelse med högsta kvalité. Förutom att ta er igenom de senaste fotbollsprodukterna, laddar vi också upp tutorials för att hjälpa dig förbättra ditt spel. Våra WebTV-värdar JayMike, Joltter och PWG har också haft äran att intervjua några av de största superstjärnorna som Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Ronaldinho, Zinedine Zidane och många fler.

Tack!

Som en fotbollsåterförsäljare är det ingen överraskning att vi är tävlingsinriktade och vill vinna. Medan vi är stolta, är vi också ödmjuka vinnare. För precis som fotboll, är våra framgångar ett samarbete. Därför vill vi tacka dig och dela med oss av vinsterna; utan er lojalitet och stöd hade det inte varit möjligt.

Vi ser fram emot att fortsätta ge dig bästa möjliga fotbollsupplevelse - oavsett om du varit med oss sedan starten 1995 eller besöker Unisport för första gången.