Det är ingen hemlighet att Brasilien är känt för sin vackra fotboll. Ibland ses den till och med som konst och det har Nike uppmärksammat med en ny video. Konceptet kallas "Dare to be Brasilian" och här berättar vi vad det innebär.

Med lanseringen av Brasiliens nya landslagströja sparkade Nike officiellt igång uppladdningen inför VM nästa sommar. Brasilien är självklart i fokus eftersom de är värdland och har ett lag fullt av unga spelare som är redo att ta över den stora scenen.

Vågar du vara brasilianare? Då kan du skaffa dig Brasiliens nya fotbollströja här - endast 659 kr.

Den nya kampanjen "Dare to be Brasilian" bygger på de speciella personligheterna som är några av Brasiliens största stjärnor. Neymar, Thiago Silva, Paulinho, Bernard och David Luiz är alla en del av kampanjen och i videon visas det vackra spelet från spelarnas egna synvinklar.

I filmen skapar Nike flera underhållande situationer. Vi har bland annat Thiago Silva som The Godfather i försvaret, Bernard som en pyssling i ett land av jättar och David Luiz som en seriefigur och vi är väl inte direkt överraskade över just hur David Luiz föreställer sig världen...?

Vågar du vara brasilianare? Då kan du skaffa dig Brasiliens nya landslagströja här - endast 659 kr.

Hela tanken bakom "Dare to be Brasilian" är att visa att man inte spelar fotboll som alla andra, man vågar uttrycka sig själv och spela på sitt eget sätt. Filmen avslutas med orden "ingen spelar som oss" och det binds ihop med filmens budskap; Dare to be Brasilian.

Vad tycker du om Nikes nya hyllning av Brasiliens unika spelstil? Vågar du vara brasilianare? Dela gärna med dig av dina tankar och åsikter här nedanför.